Utbildning - Värdeskapande försäljning


Utbildningen anpassas utifrån deltagarnas situation. Oavsett vad man säljer ska naturligtvis utbildningen ta fasta på det. Upplägget kan skräddarsys att omfattar såväl delar som hela säljprocessen från ax till limpa.

Den kompletta utbildningen görs på två dagar och innehåller massor av konkreta verktyg och praktiska metodiker. Deltagarna får en ordentlig genomgång av hur man bearbetar såväl nya som befintliga kunder. Två välfyllda dagar med en mix av teori och praktiska övningar med individuell feedback.

DISC
Före utbildningen upprättar deltagarna sin egen beteendestilanalys ”Pusslet” som är baserad på DISC modellen. Profilen beskriver individens beteendestil (grund- och anpassat beteende). Deltagarna får värdefull insikt om hur man kan uppfattas av andra och hur man bör anpassa sitt beteende till olika kunder beroende på deras beteendestilar.

SPUN
Metodiken hjälper inte bara säljaren att genomföra behovsanalysen, den hjälper också kunden att komma till behovsinsikt. Med frågetekniken, SPUN, får du helt enkelt kunden att uttrycka sina behov, krav, önskemål = ”Specifika behov”.

EFN
Med EFN-metoden utvecklar du starka argument. Varför man ska välja ditt företag, dina produkter, dina tjänster …
Med EFN metodiken påvisar du lönsamheten, sänkta kostnader, ökade intäkter …

Utöver dessa tre verktyg får du massor av värdefulla tips och konkreta modeller som utvecklar dig som affärsman.
– Säljprocessens olika faser – Stage Gates
– Planering och förberedelser
– Upplägg och genomförande av olika typer av kundmöten
– Säljarens retorik – hur presenterar jag mina idéer och tips bäst
– Avslutstekniker, invändningshantering samt lite tips om förhandlingsteknik
 

Be om ett skräddarsytt upplägg och få ett fast pris!

info@affarsmannaskap.se Tel: 0705-555 341

Klicka för att hämta boken “Värdeskapande Försäljning”